reklama

Štyri hodiny muky v autobuse

Pri dnešnom prezeraní blogov, som klikla aj na článok s názvom Cesta autobusom. Zaujímalo ma o čom bude obsah, no nakoniec nebol o ceste samotnej, ale o malom spolucestovateľovi bez karnevalovej masky. A tak ma napadlo, že by si účasť na blogu zaslúžila tá moja nezabudnuteľná cesta autobusom...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

...prvý októbrový týždeň som sa prvýkrát vybrala do Budapešti. Spoje zo Slovenska nič moc. Zo školy by som musela odísť ovela skor. No nakoniec som objavila novú linku z Prahy, a s vynechaním prednášky a seminára som pred treťou stála na Bratislavskej autobusovej stanici. Tri hodiny a autobus nič. Štvrť na štyri a stále nič. Začala som byť nervózna, už čoskoro som chcela byť s priateľom, ktorý si práve Budapešť vybral na zahraničný pobyt. Keby len tušil aká bude moja prvá cesta za ním. Pol štvrtej a stále nič. Až nakoniec o trištvrte na štyri prišiel starý autobus. V smere jazdy mal napísanú Budapešť, no aj Sofiu. Ten moj spoj mal ale v Budapešti končiť. Tak som rýchlo volala priateľovi nech na internete nájde číslo autobusovej spoločnosti a zistí, kam všade vlastne autobus má ísť. Žena na telefóne sa predstavila ako Čo? Eee?. Skoro vobec nevedela po česky, aj ked spoločnosť je údajne česká. Ako z chlpatej deky, no vyliezlo z nej, že autobus, ktorý práve prišiel na stanicu, je moj. Na rad prišla kúpa lístka. Ďalší problém, nikto v autobuse mi nerozumel. Skúsila som angličtinu, nič. Po pár frázach čo som sa naučila po rusky, som si vypýtala lístok. Namiesto Budapešť, hovoril šofér stále Budalusta, Budalusta, da, da! A tak som nevedela, či si náhodou nekupuejm lístok do nejakého bulharského mesta. Lístok mal stáť okolo 300kč. No šofér na mňa vybafol sumu 18 eur. Opäť s lámanou ruštinou som mu vysvetlila, že na nete bola cena iná. Povedal skolka? a ja, že tristo. On na to, že da. Myslím si, že keby som navrhla dvesto, ponuku by prijal. A tak som konečne sedela v autobuse, mysliac si, že to najhoršie už mám za sebou. Mýlila som sa. Autobus sa tváril, že sa každú chvíľu rozpadne, len nás to hegalo z jednej strany na druhú. Okolo mňa posedávali bulhari a rumuni, hrajúc karty a pijúc vodku. Každú chvíľu sme zastavovali, aby si mohla posádka zafajčiť. Na moje nešťastie nás ani nezastavili na hraniciach. Dúfala som, že ma colník uteší, že autobus je v poriadku a jeho pasažieri nemajú záznam v registri trestov. Kúsok za hranicami sme zastavili na asi polhodinovú prestávku. Šofér mal v rukách lievik a nejakú bandasku. Radšej ani nechcem vedieť čo lial do motora. Z kufra vytiahli pár malých klietok veľkosťou asi tak pre králiky, no boli v nich malé biele šteniatka. Chúďatá. Mala som fakt strach. Predstavte si, že sedíte v autobuse, ktorý možno jazdí na čierno, pašuje šteniatka, nikto vám nerozumie, spolujazdci a šofér fajčia a pijú počas jazdy. Vraví sa, že to najlepšie na koniec, no v mojom prípade to tak nefungovalo. Po troch hodinách sme prešli cez Dunaj. Uvidela som Budapešť. Každú chvílu bola na dialnici výpadovka do centra a my sme stále mierili ďalej a ďalej. Myslela som si, že je stanica niekde na okraji mesta. No keď sme prešli aj cedulu s prekríženou Budapešťou, nebolo mi všetko jedno. Šla som do predu za šoférom a spýtala sa ho na Népligét (tak sa volá stanica). On na mňa pozeral, že čo chcem. Po mojom zúfalom opakovaní Budapešť, Népligét, Népligét, Budapešť, mu došlo, že ma zabudli vysadiť. A tak sa pri najbližšom možnom mieste autobus otočil a znova to namieril do Budapešti. Dokonca ani na stanici mi nezastavil, len na nejakej hlavnej ceste, kým bola červená a ukázal mi len kadiaľ sa dostanem na Népligét. Taká som bola šťastná, keď som vystúpila, priateľovi som sa rozplakala v náručí a asi ešte 10 minút som sa triasla od strachu. 

Luc Košarišťanová

Luc Košarišťanová

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Cogito, ergo sum. Ego sum, qui sum. Zoznam autorových rubrík:  Traveling throught 15 statesFotky Foťákom FotenéSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu